dinsdag 5 april 2011

Ding 17, Mobiel internet

Ik heb sinds een paar weken een smartphone van Samsung en ik moet zeggen dat het wel verslavend is ! Je hebt altijd wat te doen (nog meer...) Ik ben het nog veel aan het ontdekken, maar er is oneindig veel mogelijk dus je blijft ontdekken. Spelletjes downloaden blijft leuk, mail ophalen vind ik ideaal, alle nieuwtjes komen binnen via twitter etc. En alles lekker soepel met de touchscreen, heerlijk ! Alleen heb je niet overal contact met internet natuurlijk en dat is nog een nadeel, maar goed, er komen steeds meer wifi-locaties dus in de toekomst kun je waarschijnlijk overal je mail ophalen.
Tegenwoordig zie je steeds meer van deze plaatjes, dit zijn een soort barcodes. De code die je hier ziet heb ik van de catalogus van de bieb, ik heb een willekeurig boek gezocht en daar staat zo'n barcode bij. Deze code kun je scannen met je smartphone en dan krijg je de pagina op je telefoonscherm en kun je reserveren etc. Ik geef dit voorbeeld omdat het met de bieb te maken heeft maar ik zie het nut niet helemaal, want je staat op dat moment al in de catalogus dus kun je het meteen op de computer reserveren en bekijken.
Maar je ziet ze ook langs de kant van de weg op een abri staan en dan kun je even scannen en je hebt alle informatie. Ook kun je barcodes van producten scannen voor de prijs. Ach het is een van de vele leuke hebbedingetjes. Het is misschien wel handig voor als mensen ergens een boek in de winkel zien en scannen en zo bij de bieb terechtkomen om te reserveren.



1 opmerking:

  1. Gefeliciteerd met je smartphone. Wat leuk, jouw enthousiasme daarover.
    Zo'n QR-code is een nieuw snufje om altijd, overal en direct info op te halen.

    BeantwoordenVerwijderen